زندگی کودکان در آلمان

زندگی کودکان در آلمان

زندگی کودکان در آلمان

حدود 10.5 میلیون کودک در آلمان زندگی می کنند. این عدد در واقع 12 درصد از کل جمعیت آلمان است. بیشتر این کودکان در یک خانواده با پدر و مادرشان در آلمان زندگی می کنند و حداقل یک برادر یا خواهر دارند.

مراقبت از زمان طفولیت

به دلیل اینکه در آلمان عموما هر دو پدر و مادر کار می کنند، هر روزه تعداد کودکان نوپا در مراکز مراقبت روزانه و مهد کودک ها بیشتر می شود. از سال 2013، هر بچه ای از سن یک سالگی به صورت قانونی حق حضور در یک مرکز نگهداری از کودکان را داشته است. حدود 820 هزار کودک زیر سه سال وارد یک مرکز مراقبت از کودکان می شوند و این اتفاق در بخش آلمان شرقی بیشتر از آلمان غربی رایج تر است. در سن سه سالگی زمان پیوستن به مهدکودک فرا می رسد به این دلیل که ارتباطات اجتماعی مرتب برای رشد کودک بسیار با اهمیت است.

حداقل 9 سال مدرسه

زندگی در آلمان برای کودکان در سن 6 سالگی به صورت جدی آغاز می شود. بیشتر کودکان در این سن مدرسه را شروع کرده اند. حدود 733 هزار کودک در سال تحصیلی 2019/2020 شروع به مدرسه رفتن کردند. روز اول مدرسه روز بسیار مهمی برای همه است و در خانواده جشن گرفته می شود. هر کودکی یک کیف، جامدادی و یک "قیف مدرسه" می گیرد که در آن پر از شیرینی و کادوهای کوچک است. تحصیل در آلمان اجباری است. هر کودکی باید حداقل 9 سال به مدرسه برود.

تحصیل در آلمان عموما به سه تا چهار مرحله تقسیم می شود.

کودک خارجی در آلمان

آلمان بسیار متنوع است و این تنوع در خانواده هایی هم که در آنجا زندگی می کنند منعکس شده است. طبق گفته وزارت فدرال امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان آلمان، امروزه تقریبا یک سوم کودکان در آلمان در خانواده ای زندگی می کنند که حداقل یکی از پدر یا مادر به آلمان مهاجرت کرده است یا شهروندی کشور دیگری را دارد. تقریبا 4 میلیون کودک با دو زبان و دو فرهنگ متفاوت در حال بزرگ شدن هستند.

برای خانواده هایی که به عنوان مهاجر به آلمان رفته اند، مدارس بین المللی گزینه بسیار مناسبی هستند. در واقع این مدارس برای دانش آموزانی است که می خواهند تحصیل یا زندگی حرفه ای را خارج ادامه بدهند. برنامه آموزشی و شرایط آنها وابسته به سیستم تحصیلی وطن اصلی دانش آموزان است و به همین دلیل است که اغلب با سیستم آموزشی آلمان بسیار متفاوت هستند. کلاسها معمولا در درجه اول به زبان انگلیسی یا به زبان وطنی دانش آموزان درس داده می شوند. این روزها چندین مدرسه بین المللی در تمامی کشور آلمان وجود دارد و همچنین مدارک آنها در بسیاری از دانشگاه های آلمان مورد قبول است.

تقویت حقوق کودکان

البته مدرسه همه چیز نیست. زندگی کودکان به جز مدرسه در آلمان به چه شکلی است؟ کودکان حق رشد در یک محیط بدون خشونت را دارند. این موضوع در قانون اساسی آلمان از سال 2000 درج شده است. علاوه بر این، آلمان پیمان نامه سازمان ملل متحد درباره حقوق کودکان را تقریبا 30 سال پیش به تصویب رساند. در نتیجه آن، آلمان ملزم به اطمینان حاصل کردن از سلامت تمام کودکان و مراقبت از حقوق آنها است. کودکان باید به خوبی مراقبت شوند و با سر بلندی رشد کنند. همچنین این پیمان نامه شامل احترام به نظرات کودکان و اختیار مشارکت دادن به آنها می شود. این که حقوق کودکان باید در قانون اساسی آلمان درج شود سالیان است که در آلمان مورد بحث است. در موافقتنامه اتحاد آلمان، دولت فدرال تصمیم گرفته است که این اتفاق باید بیفتد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

زندگی کودکان در آلمان زندگی کودکان در آلمان
میانگین امتیاز 5 /5 از 2 کاربر

نویسنده

حمیدرضا جعفری

حمیدرضا جعفری

کارشناس ارشد الکترونیک قدرت، علاقه مند به تکنولوژی و زبان انگلیسی، مدیر کلاسهای آموزش آنلاین زبان هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان